Będziesz tam?

Guillaume Musso

BĘDZIESZ TAM?

Wydawnictwo: Albatros
Data: 2008
Stron: 320



 Nie możesz zmienić przeszłości, ale przeszłość zawsze powraca, żeby zmienić Ciebie. Zarówno twoją teraźniejszość jak i przyszłość.
Jonathan Carroll
Białe jabłka
 
Przeszłość to zamknięta karta, coś było, coś minęło - szans na zmiany nie ma, ale gdyby jednak zdarzył się cud i nadarzyła się okazja do chwilowego powrotu w przeszłość, skorzystałbyś?.

Elliott Cooper ma 60 lat i jest znanym, i cenionym chirurgiem, walczącym ze śmiertelną chorobą. Pogodzony z losem, czerpie radość ze spotkań z ukochaną córką Angie. Jednak jego największym pragnieniem jest ujrzeć jeszcze raz swoją ukochaną Ilenę, zmarłą tragicznie przed trzydziestoma laty. Mężczyzna nawet nie zdaje sobie sprawy jak blisko jest spełnienia swojego marzenia. Niespodziewanie podczas misji humanitarnej w Kambodży, ratuje małego chłopczyka. W ramach podziękowania stary Khmer chce spełnić największe jego życzenie i ofiarowuje Elliottowi dziesięć pozłacanych tabletek umożliwiających podróż w czasie. W ramach eksperymentu nasz bohater zażywa jedną z nich i … z roku 2006 trafia do roku 1976, staje twarzą w twarze z samym sobą tyle, że z wersją młodszą o trzydzieści lat.

Guillaume Musso to francuski pisarz, któremu wróży się światową karierę, jego powieści (Uratuj mnie, Potem, Papierowa dziewczyna, Ponieważ Cię kocham) przetłumaczone zostały na 24 języki i sprzedały się w ponad dwóch milionach egzemplarzy. 

Zachęcona statystykami i opiniami o jego książkach, postanowiłam rozpocząć przygodę z Musso od „Będziesz tam” - historii w której czas nie jest barierą dla wielkiej miłości.
Bez zbędnych  wstępów napiszę, że jestem zauroczona tą prostą i płynną opowieścią, losy Elliotta to niesamowicie wciągająca przygoda, która pozwala oderwać się od codzienności i na kilka godzin wtopić się w tło pięknej i wzruszającej paranormalnej powieści.
Książkę czyta się niesłychanie szybko, wydarzenia wymuszają tempo, ciągle zastanawiamy się nad tym, jak nasi bohaterowie poradzą sobie ze skokami w czasie, tym bardziej, że każda zmiana przeszłości niesie za sobą nieprzewidziane przyszłe konsekwencje. Niezwykłe jest też zestawienie trzydziestoletniego Elliotta z Elliottem sześćdziesięcioletnim, niby są tą samą osobą, a jednak tak bardzo się różnią, trzy dekady to szmat czasu, doświadczenia kształtują charakter człowieka …za kilkadziesiąt lat nie będziemy tacy sami.

Będziesz tam?” to hipnotyczna i szczera opowieść o wartościach takich jak przyjaźń i miłość, ukazująca istotną kwestię zaufania i ważności wyborów. Każdy nasz krok i nawet niewielka decyzja ma wpływ nie tylko na nas samych, ale i na ludzi z naszego otoczenia. Teoretycznie nic dwa razy się nie zdarza, a może jednak...

Moja ocena -6/6

 
 


Coraz bliżej wiosna, wiec może tak coś dla ciała i duszy :)

25 komentarzy:

  1. Musso zdecydowanie mam w planach i tę książkę również z chęcią przeczytam:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o tym pisarzu, ale skoro tak zachwalasz jego książkę, to coś musi być na rzeczy:-)W wolnej chwili rozejrzę się za tą pozycją.
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Musso to kolejny pisarz, którego prozę mam chęć poznać bliżej:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, ten autor zbiera same pochlebne recenzje. Muszę się skusić na jakąś jego powieść ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Twórczość Musso już od jakiegoś czasu mnie kusi. Po pierwsze dlatego, że mam istną obsesję na punkcie literatury francuskiej, po drugie ze względu na tematykę jego książek, a po trzecie na dość pochlebne opinie... :) Jak na razie jeszcze nic nie udało mi się przeczytać, co wyszło spod jego pióra, ale już czeka "Ponieważ Cię kocham". Jeśli przypadnie mi do gustu to i tej pozycji dam szansę, bo zrobiłaś mi na nią wielka ochotę. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki Musso mam na swojej liście 'do przeczytania' i choć nie przepadam za podróżami w czasie w książkach to dla tej się przełamię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę musiała zacząc się za nią rozglądac!

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie ostatnio rozpoczęłam przygodę z tym pisarzem. Czytałam 'Papierową dziewczynę', która bardzo mi się spodobała, i zamierzam sięgnąć po wszystkie dzieła Musso :).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie, a poza tym lubię historie o wielkiej miłości. Z chęcią przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po moim pierwszym, jakże udanym, spotkaniu z twórczością pana Musso z chęcią sięgnę po inne książki jego autorstwa. Również i po tą proponowaną przez ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kas plan to dobra rzecz :).

    cyrysia zdecydowanie jest na rzeczy :). Autor ma ciekawy styl i pomysły na oryginalne fabuły :).

    Isadora w takim razie życzę miłej/ych lektur :).

    Tirindeth konieczni się skuś, bo spędzanie czasu z książkami Musso to czysta przyjemność :).

    Nati życzę udanej lektury, wierzę że powieść "Ponieważ Cię kocham" jest tak dobra jak o niej blogerzy i krytycy piszą. Powodzeniu w podbijaniu literatury francuskiej :).

    Inulec Dla mnie podróż w czasie to świetna sprawa, zaszalałabym na wehikule czasu :D. Pomimo Twojej niechęci, bardzo polecam książkę, kto wie może i Ciebie Musso zauroczy :).

    Gosiarella Może nie koniecznie trzeba musieć, ale na pewno warto :).

    Caroline Ratliff Marzy mi się "Papierowa dziewczyna" w swoim czasie na pewno ją zdobędę :). Życzę udanej przygody z książkami Musso :).

    Linka Skoro lubisz historie o miłości to ani chwili się nie wahaj z wyborem tej lektury :).

    Gabi To dzięki Twojej recenzji "Papierowej dziewczyny" skusiłam się na książkę Musso i nie żałuję, będą dalsze poszukiwania :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Do tej pory czytałam 2 książki Musso i o ile byłam zaintrygowana jego pomysłami na fabułę przy pierwszej, o tyle przejadłam się już tym przy spotkaniu z drugą - Musso lubi powielać pewne pomysły, jego książki są pisane na jedno kopyto. Co nie znaczy, że dobrze ich się nie czyta i nie zaskakują, bo owszem, tak jest. jednak gdy by się bliżej zastanowić, są raczej banalne.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie na półce czeka: "Papierowa Dziewczyna" żadnej powieści tego pisarza jeszcze nie czytałam, lecz z pewnością to nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię tego autora. Teraz rozglądam się za "Papierową dziewczyną" i "Uratuj mnie". :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z twórczością pana Musso zetknęłam się na razie tylko raz. Dokładnie rzecz biorąc było to niezwykle udane i jakże przyjemne spotkanie z tytułem "Wrócę po Ciebie". Co prawda następną powieścią tego autora po który zamierzałam sięgnąc miała byc "Papierowa dziewczyna", ale o tym również będę pamiętac ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi ciekawie, chociaż nie jestem fanką tego typu książek, kto wie może się z czasem skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie Musso jak na razie jest zagadką. Jednak jeśli tylko będę miała okazję, na pewno zapoznam się z jego książkami.

    Poza tym, widzę, że nie tylko ja wskakuję w nowe ubranka.Na wiosnę (chociaż za oknem śnieżyca) trzeba coś zmienic. Tobie udało to się na plus:)

    OdpowiedzUsuń
  18. bsz Podobne mam odczucia do książek Giffin, jej pierwsza powieść bardzo mi się podobała, ale kolejne to żadna rewelacja. Wielka szkoda jeśli z książkami Musso jest podobnie, tak czy siak, sprawdzę :).

    Kadzia "papierowa dziewczyna" i mnie się marzy :).

    Querida autor potrafi oczarować czytelnika, życzę owocnych łowów :).

    Kala jak widać nie tylko ta powieść jest czarująca. Zdam się na żywioł co upoluję Musso to i przeczytam ;).

    Larysa polecam.

    Mery książkę polecam, co do ubranek to z wiosną jest to całkowicie normalne, szalejmy na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, chociaż jest on bardzo znany. Muszę koniecznie to nadrobić. I wiem już też od jakiej książki zacząć. Po Twojej recenzji jestem baaardzo zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na razie przymierzam się raczej do "Papierowej dziewczyny", ale nie wykluczam też możliwości przeczytania tej książki

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo wysoka nota, więc pewnie warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię francuskich pisarzy, a ten kusi mnie nie tylko pochodzeniem :) Muszę przeczytać którąś z jego książek! Może właśnie tę? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię tego typu opowieści, jednak gdybym sama stanęła przed taka sznsą - bałabym się efektu motyla. Wystarczy zmienić drobiazg z przeszłości i można pójśc całkiem inną scieżką w życiu . Ale zawsze chętnie czytam lub oglądam takie historie - podróż w czasie - niesie tak wiele mozliwości na dobrą ksiązkę lub film. W przypadku tej pozycji - jestem obowiązkowo na tak.

    OdpowiedzUsuń
  24. Musso - lubię go. Tej powieści jeszcze jednak nie czytałam. No i przypomniałaś mi o Białych Jabłkach Carolla :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czuję się zachęcona - podróże w czasie jak najbardziej na tak :)

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.